۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۴۲

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان:

کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ۳۸ هزار عضو دارند

کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ۳۸ هزار عضو دارند

شاهرود- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه کتابخانه‌های این استان ۳۸ هزار عضو دارند، گفت: چهار هزار و ۶۹۷ نفر از این جمع عضو کتابخانه‌های روستایی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طاهریان شامگاه یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان سمنان دارای ۳۸ هزار عضو هستند، تاکید کرد: ۹۸۹ هزار کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۳۲ نفر در سراسر استان سمنان عضو کتابخانه‌های شهری و چهار هزار و ۶۹۷ عضو کتابخانه‌های روستایی هستند، گفت: ۷۷۹ هزار و ۱۱۷ جلد کتاب در کتابخانه‌های شهری و ۲۱۰ هزار و ۱۵۵ جلد در کتابخانه‌های روستایی وجود دارد.

دیدار با پیشکسوتان و بازنشستگان حوزه کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۷۶ کتابخانه است، بیان کرد: از این تعداد ۵۶ کتابخانه نهادی، ۱۹ باب مشارکتی و یک باب به طور مستقل فعالیت دارند.

طاهریان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی و برنامه‌های شاخص آن در استان سمنان گفت: شعار هفته کتاب و کتابخوانی «ما همانیم که می‌خوانیم» نامگذاری شده است و تلاش شده تا در این هفته برنامه‌های شاخصی مانند طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» اجرا شود.

وی افزود: در این طرح با تفاهم نامه‌هایی که بین کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و دانشگاه‌ها، ستاد امر به معروف، پارک علم و فناوری و… منعقد شده، کتاب اهدا خواهد شد از سوی دیگر جمع خوانی کتاب، تقدیر از کتابداران، دیدار با پیشکسوتان و بازنشستگان حوزه کتاب، و… از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

کد خبر 5631451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha